Urządzenie przeznaczone jest do automatycznego włączania świateł mijania (krótkich) i pozycyjnych po około 12 sekundach od odpalenia samochodu. Daje nam to możliwość uruchomienia zimnego silnika bez dodatkowego obciążenia akumulatora zaraz po starcie oraz zapewnia komfort . Sterownik DWS jako jeden z nielicznych posiada homologację motoryzacyjną E20 oraz wyprodukowany jest całkowicie w Polsce
Włącznik DWS posiada jako jeden z nielicznych wbudowane 3 przekaźniki do sterowania oświetleniem . Pierwszy przekaźnik załącza światła krótkie , drugi przekaźnik podwójny załącza światła pozycyjne oddzielnie lewe i prawe ( ważne dla systemu VW ) , trzeci przekaźnik załącza podświetlanie tablicy rejestracyjnej i deski rozdzielczej. Przekaźniki zastosowane we włączniku to japońskie przekaźniki firmy Nais gwarantujące długą bezawaryjną pracę . Wiele pojazdów po automatycznym włączeniu świateł krótkich nie włącza pozostałego oświetlenia i tutaj trzy wbudowane przekaźniki będą bardzo pomocne .
Urządzenie posiada również funkcje pozwalające na oszczędzanie energii akumulatora.Na postoju po zaciągnięciu ręcznego hamulca światła mijania zostają wyłączone pozostają jedynie światła pozycyjne . Po włączeniu świateł długich światła mijania mogą zostać automatycznie wyłączone , aby nie przegrzewać lamp . Aby zadbać o nasze bezpieczeństwo w nocy na nieoświetlonej drodze włącznik jako jedyny w swojej klasie posiada DYNAMICZNĄ KONTROLĘ ZAPŁONU polega ona na tym iż w przypadku zgaśnięcia silnika jeżeli wyłączymy i włączymy zapłon w ciągu 3 sekund to włącznik zareaguje ze zwłoki i światła zapalą się natychmiast . W przypadku dłuższej zwłoki do odpalenia , wyłącznik dynamicznie wydłuży czas do zapalenia świateł maksymalnie jednak do 12 s . W przypadku zgaśnięcia silnika dla bezpieczeństwa światła pozostaną zapalone do czasu wyłączenia stacyjki .Urządzenie przeznaczone jest do samochodów z instalacją 12V i biegunem ujemnym na masie .
Sposób nr 1
Załączenie świateł następuje po 12 sekundach od wykryciu napięcia ładowania + 12v na przewodzie wzbudzenia alternatora .(włącznik nie obciąża w żaden sposób wyjścia alternatora) .Światła nie zostaną włączone nawet w przypadku włączenia stacyjki kiedy przykładowo chcemy posłuchać radia aby światła zostały zapalone musimy odpalić silnik.
Sposób nr 2
Załączenie świateł następuje po 12 sekundach od włączenia stacyjki .W tym przypadku przewód włączający żółto zielony podłączamy do plusa po stacyjce ginącego przy rozruchu tzw akcesoria . W tym przypadku światła załączą się zawsze po czasie 12 sekund od włączenia zapłonu .Czas ten zostanie wydłużony o czas pracy rozrusznika .
Copyright © 2016 JAMAR